11. sep, 2017

Irriterad

Jodå, jag jobbar på att inte gnälla! Så låt oss säga att detta är konsumentinformation istället!

Vi behöver 5 st kabinväskor till revyn. Jag har letat runt och hittade denna på Rusta! Bra pris och den ska bara vara rekvisita så kvaliten borde vara tillräcklig.

Jag kollade lagersaldo och Rusta i Falun hade den 22 augusti 12 st på lager.

Eftersom jag har långt till Falun så lovade en god vän, med anknytning till revyn, att han skulle göra inköpet åt mig. Låt oss kalla honom Emil.

Jag träffade Emil efter någon dag och han gått in på Rusta dagen efter vårt samtal alltså den 23 augusti. De hade ingen aaaaaaaning om att den skulle kosta 149:- utan ordinarie pris skulle gälla, alltså 199:-. Emil är en snäll lydig kille så han betalade vad de sa.

Jag blev nu lite smått (ganska ordentligt) irriterad. Inte på Emil, så klart, utan på Rusta!!!!!

Jag kollade Rustas hemsida igen (då var det den 7 september). Jodå, 149:- skulle den kosta!

Skickade chat till deras kundservice som lovade kolla upp det hela.

Får till svar att detta var ett erbjudande som gällde fram t o m den 22 aug och från den 23, när Emil köpte, skulle ordinarie pris gälla. När jag påpekade att det fortfarande ligger 149:- på hemsidan så bad de att få kolla upp detta igen..... Efter en tid får jag till svar att "Nu finns den återigen med rabatterat pris i en kampanj som gäller 7 - 12 september".

Kan ju säga att jag INTE kommer att köpa något på Rusta igen!!!!

Jag vill önska alla andra, utom Rusta, en härlig septemberdag!