28. sep, 2020

Din plats i kön är...... 95

Håhåjaja!

Idag har jag suttit i telefonkö! TVÅ GÅNGER!

I fredags tog vår surfmängd slut. Det kom ett meddelande om att ny surf skulle komma automatiskt "om en vecka". Jag köpte till 1 GB för att hanka oss fram till detta. Idag upptäckte jag, av en slump, att Telia dubblerat min surfmängd från och med idag! Det var inte på min uppmaning så jag ringde dem! Telefonkön tog ca 25 minuter.

När jag väl kommer fram berättar killen i kundtjänst att de uppgraderar alla kunder utan kostnad. Det var en kampanj som startade 22 augusti. När jag frågade varför min surt tog slut i fredags så säger han "Vi uppgraderar detta efterhand" och "Dig uppdaterade vi idag". Jaja, 1 GB kostade 99 kr så det var väl ingen fara skedd. Tack och hejdå!

Under dagen har makens mobil uppträtt konstigt. Det står "Ingen täckning" men han har kunnat surfa. Sedan gick vi ut och motionspromenerade - åt olika håll. Då använder vi alltid "Hitta vänner" men det gick inte att se var han befann sig. När vi kom hem testade vi att ringa till och från hans mobil men får "Inget abonnemang på detta nummer" . Vi har ett gemensamt abonnemang med hans mobil som extra användare.....

Telefon till Telia igen! Den här gången tog kön bara (?) 20 minuter. Jag hann inte ens berätta vårt problem förrän kundtjänst bad så hemskt mycket om ursäkt! De har problem med ALLA extra användare och jobbar för fullt med detta! Ursäkt på ursäkt följde! Jag frågade varför de inte lägger ut på sin hemsida om att det finns problem, då hade jag inte behövt köa i telefon för att få det beskedet! URSÄKTA igen......

Suck! Att det ska vara så svårt med information!