2. nov, 2020

Surprise!

Sån tur att jag håller på med så många roliga saker idag. Överraskningar till höger och vänster! Julklappinköp till barnbarn och andra saker som kommer att hända framöver.

Varför är det tur då?

Jo, för jag är så himla irriterad på dåliga rutiner hos ett ställe jag har haft kontakt med idag.

Det gäller en bank. Helt plötsligt i september kom det en faktura. Visserligen var beloppet 0 kr, men det gällde ett kreditkort som vi avslutade för ca fem år sedan. Ett kreditkort som vi aldrig nyttjat krediten på utan använt som kontokort och som vi bett att få avslutat för länge sedan. Minst fem år sedan!

Jag loggade in via internetbanken och bad att få kontot avslutat. Nej, men se det gick inte. Du måste fysiskt besöka ett kontor fick jag till svar.

Jag mailade då kontoret där vi bor nu och frågade om det verkligen var nödvändigt. Nej det räcker om du loggar in med bankid så fixar de det får jag till svar.

Arggh! 

Då loggar jag in igen via bankid och ber (snällt) om avslut.

Då får jag till svar att eftersom jag inte fyllt i någon kundkännedomsenkät så kan de inte avsluta kontot. Jag måste besöka kontoret!

Jag har inte fyllt i någon enkät då jag inte är kund!!!

Jag tittar tillbaka i meddelandehistorik och hittar en kontakt jag hade i juni 2016 där jag frågar varför inte kortet är avslutat då det borde ha varit det under en lägre tid. Sen hände inget och då trodde jag så klart att allt var avslutat.

Nu undrar jag om jag ska behöva åka till kontoret på den ort vi bodde på för fem år sedan?

Men som sagt:

I ÖVRIGT HAR DET VARIT EN ROLIG DAG I ADMINISTRATIONENS TECKEN!

En alldeles vanlig måndag i november..........